Píší o svých zážitcích, zkušenostech, výletech, módních typech, životním stylu a vaření, sportu či studiu. Všechny tyto lidi spojuje zájem o sdílení svých názorů přes internet pomocí blogu s ostatními lidmi. Blog je v podstatě jejich domovem. Je to jen jejich webová stránka, na kterou mohou vkládat příspěvky pouze oni. Snaží se zaujmout co největší spektrum lidí, aby měli co nejvíce čtenářů. To bohužel není tak jednoduché, musíte mít osobitý styl a alespoň trochu citu k psaní, aby se Váš blog stal oblíbeným.
Historie blogu
Dříve si blogy psali většinou teenageři, kteří si zde vylévali vztek a názory, které volně ve společnosti nemohli prezentovat. Dnes se blogem dá už celkem dobře uživit. Tedy ne úplně tou webovou stránkou jako takovou, nýbrž spoluprácemi a slávou, které jdou s úspěšností blogu ruku v ruce. Pokud je blog oblíbený a jedná se například o fashion blog, vyhlídnou si značky či obchody s oblečením bloggerku či bloggera, kteří jsou jejich majiteli. Od firmy dostávají různé produkty (v tomto případě oblečení, boty, doplňky), které zapadají stylem do jejich tvorby a oni je následně prezentují. Cílem je samozřejmě ovlivnit čtenáře a podvědomě jim výrobky vnutit. Jedná se o takovou neškodnou reklamu, která ale velmi dobře v praxi funguje.
Rivalita
Samozřejmě mezi bloggery existuje určitá nesnášenlivost. Konkurují si ve všech směrech a v dnešní době, kdy se s nimi roztrhl pytel, je ještě těžší se na trhu práce uchytit a začít si psaním vydělávat. Pokud si Vás však čtenáři oblíbí a milují Váš osobitý styl, máte vyhráno! Je zajímavé, že většina z dnešních úspěšných pisálků začínala z nuly. Lépe řečeno, fotky si fotili na blog sami, ve svém oboru nebyli tolik zběhlí, ba dokonce své první články psali na vypůjčených počítačích. Začátky nikdy nejsou lehké, ale to úsilí, které do toho před pár lety první z českých bloggerů vložili, se jim teď vrací i s úroky!